Wedstrijdjudo

Ook het wedstrijdjudo is een onderdeel van Judoclub Nobel. Hiervoor hebben we een apparte wedstrijdgroep. Bij deze groep trainen judoka’s die in potentie een goede wedstrijdjudoka kunnen worden. Bij Judoclub Nobel staat de ontwikeling van de individuele wedstrijdjudoka voorop. Zij krijgen naast hun gewone les ook een gerichte selectietraining van 1 á 2 keer per week. Daarnaast trainen een aantal judoka's op het RTC Zuid-West te Hoogvliet - Rotterdam om zo het maximale uit zichzelf te halen. Iedere wedstrijdjudoka is namelijk gebaat bij het maken van zoveel mogelijke randori's met een zo divers mogelijke groep judoka's.

Judoclub Nobel heeft een wedstrijdselectie van ongeveer 40 judoka’s van 6 tot 17 jaar die meedere goede resultaten behaald hebben op regionaal, nationaal én internationaal niveau.